Waarom Koken & Bakken, etc?

Ik houd van bakken (altijd) en koken (als ik veel tijd heb🙂 ). Naast koken en bakken, doe ik nog veel andere dingen zoals scrapboeken, wandelen, fotograferen, MMORPG’s, computerspelletjes en het ontwerpen van mijn computerspel.

Oorspronkelijke idee
In eerste instantie had ik het idee om al mijn kook- en bakervaringen vast te leggen in een scrapboek, maar omdat ik nog zoveel andere te scrappen projecten heb, leek het me beter om een online journal te maken.

Een bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat ik met bezoekers tips, recepten en ervaringen uit kan wisselen. En dat is een mogelijkheid die je met een scrapboek natuurlijk helemaal niet hebt.

Koken & Bakken in 2011
Dit jaar ga ik me, met dank aan mijn man en schoonmoeder, meer op de indonesische keuken richten voor wat betreft het koken. Dat lijkt me een hele ervaring! Met bakken wil ik dit jaar verder gaan dan alleen “simpele” koekjes, cakes en appeltaarten. Tijdens onze vakantie in Amerika vorig jaar hebben we zulke heerlijke taarten gegeten bij Sherman’s Deli & Bakery in Palm Springs dat dit me geĂŻnspireerd heeft om veel meer van het bakken te leren.
En niet alleen wil ik andersoortige taarten en kleine gebakjes gaan maken, ik wil ook brood gaan bakken. Ik heb vorig jaar ook wel wat broden gebakken, maar met zeer wisselende resultaten. Nu wil ik, met behulp van dit blog, me gaan richten op het verder ontwikkelen van mijn broodbakkunsten zodat ik straks echt kan genieten van mijn eigen gebakken brood.
Door mijn ervaringen in dit blog te schrijven, kan ik ook kijken waar zaken goed en minder goed liepen.

Leuke uitdaging!
Ik denk dat dit project, mijn journal, een hele uitdaging gaat worden, maar wel een die ik als plezierig ervaar. Ik wil proberen minimaal 1x per week hier een update te geven. De ene keer zal het zijn met een (simpele) maaltijd die we die dag eten en dat iets is dat we bijvoorbeeld heel erg lekker vinden. De andere keer zal het een kook- of bakexperiment zijn dat ik leuk vind om met jullie te delen.

Ik kijk er naar uit om jullie ervaringen, tips en recepten te horen!

Over Ilse "Sheriziya/Chocoholic" Mul

Junior Game Designer, Author, Lotro addict, Puzzle Pirates addict
Dit bericht werd geplaatst in Post a Week 2011 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Waarom Koken & Bakken, etc?

Geef een reactie

